Traerme a España la madre gestante

Hay dos elementos esenciales en todo procedimiento de gestación subrogada: el médico y el legal. Ambos suscitan muchas dudas, pero es en los aspectos legales en donde a menudo se generan las mayores confusiones pues el derecho a aplicar en estos casos es siempre complejo. Puedes exponer aquí tus dudas.
Responder
Alexis_ramis

Traerme a España la madre gestante

Mensaje por Alexis_ramis » Lun Feb 20, 2017 1:11 pm

Hola. Soy un chico gay con muchas ganas de ser padre y me estoy planteando el embarazo subrogado, pero por lo que veo solo puedo irme a los Estados Unidos y allí el precio es una ruina de lo caro que es. Pero se me ocurre que si comienzo todo el proceso allí y después me traigo a la madre gestante para que de a luz en España, ¿habría algún problema? Muchas gracias de verdad, estáis haciendo un trabajo estupendo.

Miguel G. Erichsen
Site Admin

Re: Traerme a España la madre gestante

Mensaje por Miguel G. Erichsen » Mar Feb 28, 2017 9:25 pm

Hola Alexis,

¡Mala idea! En el Derecho español se atribuye la filiación del bebé a la madre que lo ha dado a luz bajo el principio del Derecho romano "Mater semper certa est", es decir, que nuestras leyes entienden que el hijo es de quien lo pare con independencia de que, como es el caso, no haya conexión biológica alguna con el nacido (lo sé, una nueva muestra de lo arcaicas de nuestras normas en muchos casos). Puedes imaginarte las implicaciones jurídicas que algo así tiene, de manera que, ¡¡Ni se te ocurra!!
Miguel González Erichsen
Abogado
http://www.universalsurrogacy.com

ЕленаPol

Mensaje por ЕленаPol » Lun May 29, 2017 11:27 am

Good afternoon. My name is Elena Polyasheva and I represent the international company about surrogate motherhood. My functions include working with thematic forums. If you understand correctly, in the future you plan to carry out a surrogate motherhood program and I have the honor to invite you to use the services of our center, which conducts similar treatment programs in partner clinics in Ukraine, the Czech Republic, the Baltic States, Turkey and Russia.
The cost of such a program is 32 - 35 000 euros and this amount includes absolutely all costs associated with the program, including remuneration for the surrogate mother, egg donor, any medical, legal and organizational expenses.
For your convenience, the amount is paid in stages, the last payment is made directly after the birth of the child and its registration in your name. Of course, all the nuances are negotiated individually and documented in the contract.
If you were useful information and you have questions - you can contact me here or by e-mail - elena27pol@gmail.com

ЕленаPol

Mensaje por ЕленаPol » Lun May 29, 2017 11:28 am

Good afternoon. My name is Elena Polyasheva and I represent the international company about surrogate motherhood. My functions include working with thematic forums. If you understand correctly, in the future you plan to carry out a surrogate motherhood program and I have the honor to invite you to use the services of our center, which conducts similar treatment programs in partner clinics in Ukraine, the Czech Republic, the Baltic States, Turkey and Russia.
The cost of such a program is 32 - 35 000 euros and this amount includes absolutely all costs associated with the program, including remuneration for the surrogate mother, egg donor, any medical, legal and organizational expenses.
For your convenience, the amount is paid in stages, the last payment is made directly after the birth of the child and its registration in your name. Of course, all the nuances are negotiated individually and documented in the contract.
If you were useful information and you have questions - you can contact me here or by e-mail - elena27pol@gmail.com

Responder